Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
- Gegevens ggz-aanbieder Naam regiebehandelaar: L.H.F.Stokhof BIG-registraties: 29062991225
Overige kwalificaties: Eerstelijnspsycholoog
Basisopleiding: Vrije Universiteit Amsterdam, doctoraal psychologie AGB-code persoonlijk: 94002095
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Psychologenpraktijk Breukelen E-mailadres: lottystokhof@planet.nl
KvK nummer: 59006463
Website: www.psy-vechtstreek.nl AGB-code praktijk: 94001694
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: De praktijk behandelt volwassenen en ouderen vanaf 18 jaar met stemmingsklachten, angsten, trauma’s , slaapproblemen en somatoforme stoornissen. De behandelingen bestaan voornamelijk uit cognitieve gedragstherapie, emdr en ontspanningstechnieken.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Depressie Angst
Restgroep diagnoses
Psychische stoornissen door een somatische aandoening
Slaapstoornissen Somatoforme stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Lotty Stokhof
BIG-registratienummer: 29062991225
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Lotty Stokhof
BIG-registratienummer: 29062991225
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten Verpleegkundig specialisten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Vechtzorg huisartsenpraktijken Huisartsenpraktijk Kockengen De Gooische Praktijk
de Ridder Psychologie
Samenwerkende psychologen en psychotherapeuten
M. Wolswijk, Sociaal wijkteam, maatschappelijk werker en de collega’s uit het regio: www.psy- vechtstreek.nl.
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Indien medicatie is geïndiceerd wordt dit in overleg met de huisarts van betreffende cliënt besproken. Ook vindt overleg met huisarts plaats indien een cliënt intensievere of minder intensievere zorg nodig heeft.
Wanneer er vragen blijven over de diagnostiek worden collega’s geconsulteerd en in enkele gevallen wordt gebruik gemaakt van een psychiater, ook vaak in overleg met de huisarts.
Collega’s worden geconsulteerd wanneer verwacht effect van een behandeling uitblijft en in het geval van stagnatie. Ook worden collega’s geconsulteerd en zo nodig geïnformeerd over eventuele doorverwijzing.
Indien er sprake van van psychosociale problematiek wordt samengewerkt met het Sociaal Wijkteam.
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Cliënten kunnen bij crises overdag en ’s avonds (ook in het weekend) contact met mij opnemen via mijn mobiele nummer. Indien nodig is er face-to-face contact. ’s Nachts worden zij verwezen naar de huisartsenpost in de regio die de ggz-crisisdienst zo nodig kan in schakelen. Cliënten worden hier in het intake gesprek op gewezen.
Huisartsenpost Woerden / Leidsche Rijn: 0900 – 4701470
Crisisdienst Altrecht Utrecht overdag 030-2308850 (alleen met tussenkomst van de huisarts)
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: in mijn cliëntenpopulatie zich geen regelmatige crises voordoen. In voorkomende gevallen draag ik zorg voor opvang en/of doorverwijzing.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
M.C. Albert : Big-registratienummer: 19057589624
G. Hermsen: Big-registratienummer: 89063800125
A. van Stralen: Big-registratienummer: 9905324542
J. Andre: Big-registratienummer: 69056727725
T. van den Hoven: Big-registratienummer: 39059313225 / 59059313216
N. van Panhuis: Big-registratienummer: 19063866825 / 19063806816
M. Stroop: Big-registratienummer: 79050614425
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Met de bovenste drie vorm ik sinds vijf jaar een Intervisiegroep. Wij bespreken indicatieplannen, reflecteren op eigen handelen, hebben een agenda en maken verslagen. Ook komt aan de orde
literatuur en cursussen die zijn bezocht, praktijkvoering en kwaliteit. Wij komen 10 keer per jaar bij elkaar.
Met de gehele groep vormen wij een lerend netwerk sinds oktober 2014, waarbij diverse onderwerpen als wet- en regelgeving, samenwerking in de regio, literatuur en ontwikkelingen binnen het vakgebied aan de orde komen. Wij komen twee keer per jaar bij elkaar.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
ik upload mijn gecontracteerde verzekeraars op : www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: Psychologenpraktijkbreukelen.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Een LVVP-klachtenfunctionaris van Klacht&Company. Deze is bereikbaar per mail via LVVP@klachtencompany.nl, per telefoon via (088) 234 16 06 of per aangetekende post via postbus
3106, 2601 DC Delft. Bij voorkeur sturen patiënten die een klacht hebben het klachtenformulier per mail aan Klacht&Company.’
Link naar website:
http://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijlkachten-over-de-behandelaar?.
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Mevrouw H. Posthumus, psychotherapeute
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.psy-vechtstreek.nl
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
Aangezien het een eenmanspraktijk betreft word de aanmeldprocedure door mij persoonlijk uitgevoerd.
Na de eerste aanmelding, die telefonisch of per email kan geschieden wordt contact opgenomen met de cliënt. Er wordt geïnformeerd naar de verwijzer en een eventuele verwijsbrief. Vervolgens wordt een afspraak gemaakt voor een intake er wordt uitleg gegeven over een eventuele wachttijd tot start behandeling. Indien mogelijk wordt de cliënt verwezen naar collega’s met minder wachttijd.
Na de intake en diagnostiek volgt de behandeling: er is geen wachttijd tussen intake en behandeling. Indien de problematiek na de intake niet passend blijkt te zijn bij de GB-GGZwordt betrokkene doorverwezen naar passende zorg (POH-GGZ of G-GGZ, MW).
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Tijdens het eerste gesprek wordt de cliënt geïnformeerd over het beloop van de behandeling. Na de intake wordt de diagnose met de cliënt besproken een een behandelvoorstel gedaan. Indien de cliënt akkoord is wordt het behandelplan opgesteld, de wijze van behandeling nader toegelicht en wat daarin van de cliënt wordt verwacht. Gedurende de behandeling wordt geïnformeerd naar de effectiviteit en tevredenheid van de cliënt. Ook wordt besproken wanneer de doelen van de behandeling zijn bereikt. De cliënt wordt geïnformeerd over de wijze van rapportage aan de verwijzer,over ROM en eventuele rapportage aan de verzekeraar.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Middels voortgangsbespreking van het behandelplan, mondelinge evaluatie is vast onderdeel van ieder consult, ROM.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Na vijf gesprekken.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): De tevredenheid van de cliënten wordt besproken tijdens de periodieke evaluatie en aan het eind van de behandeling. Ik nodig cliënten uit positieve en negatieve ervaringen (verbeterpunten) te vertellen. Er wordt geen vragenlijst gehanteerd.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Lotty Stokhof Plaats: Breukelen Datum: 01-02-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja